Безкоштовно по Україні
080 033 95 67
SEO Google VS SEO Yandex
SEO

SEO Google VS SEO Yandex

Якщо ви плануєте продавати товари в країнах СНД через інтернет-магазин, перед вами, ймовірно, постане питання: де просуватися - в Google або в Яндекс. У Росії, наприклад, Яндекс випереджає американського конкурента за кількістю лояльних користувачів. В інших країнах Google - мастхев. Обмежуючи себе лише однією пошуковою системою, ви ризикуєте залишитися невидимими для великого сегмента цільової аудиторії.

У чому ж проблема? Чому питання просування у двох системах одночасно взагалі варто обговорення? Річ у тому, що алгоритми двох пошукових гігантів відрізняються більшою чи меншою мірою. Тому просування у двох цих системах сприймати як єдиний процес не можна: пошуковому оптимізаторові знадобитися вдвічі більше часу і вдвічі більше зусиль, щоб вивести ваш веб-ресурс в ТОП Google і в ТОП Яндекса за основними ключовими запитами.

Розглянемо специфіку просування в обох системах.

Технічна оптимізація

Згадуючи про технічну оптимізацію веб-ресурсів, і фактори, що впливають на ранжування, перш за все варто розглянути мобільну адаптацію. У Google тут своя "фішка" - нещодавно пошуковик змістив вектор уваги в бік мобільного трафіку і тому для індексування та ранжирування використовує саме мобільну версію ресурсу.

З огляду на цей новий підхід Google, який отримав назву Mobile-First Indexing, для ефективного ранжування в пошуковій системі сайт потрібно обов'язково адаптувати під всі поширені типи пристроїв.

Мало того, варто переконатися, що в мобільній адаптації не були допущені помилки: для цього перевірте сторінки ресурсу на "дружелюбність", використовуючи сервіс mobile friendly test. Він оцінює рівень оптимізації сторінки та видає рекомендації щодо поліпшення фінальної оцінки.

Для Google також важлива і швидкість завантаження сайту. Представники компанії відкрито заявляли, що цей фактор впливає на ранжування. Пошуковик люб'язно представив сервіс для перевірки й цього параметра - PageSpeed Insights.

Яндекс до згаданих вище факторів не такий суворий. Він не закине вас на задвірки видачі за недосконалість мобільної версії й повільне завантаження. Однак, не забувайте, що ці параметри безпосередньо впливають на юзабіліті сайту і на поведінку користувачів на вашому ресурсі. А ось уже зручність ресурсу для його відвідувачів Яндекс враховує при ранжируванні, особливо в комерційній видачі.

Ще одне: Яндекс все більше уваги приділяє наявності HTTPS. Сьогодні для пошукача це стало навіть більш важливим, ніж для американського "колеги". Значення наявності адаптивної верстки та мікророзмітки в Яндексі також обганяє Google.

В цілому у пошуковиків досить багато невеликих технічних відмінностей. Наприклад, в окремих елементах сайту або тегах. Всі ці вимоги та нюанси прописані в інструкціях. Але, як правило, вони майже не впливають на визначення релевантності сторінок.

Регіональність

В цьому аспекті спостерігаються помітні відмінності.

  • в Яндексі можна налаштувати локальний пошук;
  • в Google - встановити тільки країну.

Для проекту з точною географією це може стати проблемою, оскільки американська пошукова система іноді просто не привласнює регіон, і ресурс не демонструється у видачі за локальними запитами без назви міста.

Для розв'язання проблеми слід реєструватися в сервісах Google Мій Бізнес і Картах, проте і це не завжди спрацьовує ефективно.

Якщо сайт просувається відразу в декількох регіонах, необхідно:

  • створити регіональні піддомени в Яндекс в панелі вебмастера і в Яндекс.Довіднику;
  • створити регіональні підрозділи на основному сайті і просувати їх за власними групами локальних запитів для Google.

Для Google важлива унікальність і значна відмінність регіональних версій сайту одне від одного. Через дубльований контент на різних версіях ресурсу авторитетність головного домену може навіть знизитися.

А "фішка" Яндекса - наявність регіону в Москві. Якщо він є - потрапити в ТОП для будь-якого регіону набагато простіше.

Контент

Підходи до SEO-контенту у пошукових гігантів відрізняються.

  1. Перший нюанс - пряме входження. У той час як Google не особливо "переживає” з приводу великої кількості ключів в прямому входженні (хоча, якщо забути про легкість для читання тексту, то можна нажити проблем), то Яндекс в такому випадку пустить вас під фільтр" Баден-Баден ".
    Якщо ви хочете добре ранжуватися в Google, але при цьому не "полетіти" в "Баден-Баден", SEO-оптимізовані тексти краще закривати тегом <noindex>.
  2. Другий нюанс - довжина тексту. Американський пошуковик любить великі полотна тексту, в той час, як в ТОП Яндексу виходять сторінки з короткими, практично не оптимізованими записами. Доречі, схильність Google до довгих оптимізованих текстів не означає, то можна забути про їхню якість. Заспамленність висока водність і відсутність користі для читача вам зашкодять.
  3. Третій нюанс - оновлення. Google оперативно реагує на якісні зміни SEO-контенту і швидко враховує нові ключі при ранжируванні. Та й сам факт поновлення або доповнення текстів позитивно впливає на позиції.
  4. Яндекс поки не навчився оцінювати цей аспект, тому в його випадку через оновлення контенту ваші позиції можуть навіть просісти.

Посилання

Разом з контентом, посилання - найважливіший фактор визначення релевантності і якості для Google. ТОП-3 Google - це майже завжди сайти з найзначнішим посилальним профілем. Особливо в тематиках з високою конкуренцією. Якщо конкуренція висока, просунутися у видачі без посилань практично неможливо.

Водночас в «Яндексі» можна домогтися гарних результатів і без посилань, випереджаючи конкурентів за рахунок інших факторів. Наприклад, комерційних.

Комерційні фактори

Рішення знизити значущість посилань Яндекс прийняли ще в 2011 році. Тоді ж вони заговорили про значення комерційних чинників, і почали велику увагу приділяти внутрішньому наповненню інтернет-магазинів.

До комерційних факторів належать параметри й елементи сайту, які впливають на довіру і лояльність споживачів. Зокрема:

  1. контактні дані;
  2. вказання ​​ціни, акцій, знижок, рейтингу товару, інформації про наявність;
  3. умови для продажу: дані про оплату, доставку, телефонні номери підтримки;
  4. відгуки клієнтів на сайті;
  5. контентне наповнення.

А також те, що дозволяє користувачеві розв'язувати проблему максимально швидко і без клопоту - дизайн, структура, навігація, широкий асортимент.

Для Google це теж важливо. Однак, робота над поліпшенням комерційних чинників дасть набагато більший результат в російській пошуковій системі. Перш за все, Яндекс "поважає" широкий асортимент, тому в ТОП за комерційними запитами майже завжди виводить агрегатори.

Чи є шанс потрапити в ТОП з обмеженим асортиментом? Про це ми нещодавно писали в нашому блозі!

Поведінкові чинники

Всупереч запевненню фахівців Google про те, що їх пошукач не враховує дані Google Analytics при ранжируванні, багато досліджень визначили зв'язок між поведінкою користувачів на сайті та позицією у видачі.

Хоча санкцій за накрутку поведінкових факторів американський пошуковик не передбачає. На відміну від Яндекса, який пустить в хід фільтр, якщо помітить симуляцію дій користувачів у видачі та на сайті.

Санкції

Обидва пошукача періодично викочують нові фільтри, але підхід до антиспаму у них різниться.

В Яндекс фільтри, зазвичай, або хостовоі, або апитозалежні. Дізнатися, що ваш ресурс потрапив під фільтр можна на панелі вебмастера в розділі «Безпека та порушення».

У Google велика кількість санкційних протоколів вписані безпосередньо в алгоритм, вони накладаються автоматично, а вивести сайт з-під санкцій досить складно.

Також Google за допомогою асесорів може накладати санкції вручну. Дізнатися про них можна в панелі Google Search Console - «Заходи вжиті вручну».

Потрапити під фільтри Яндексу набагато простіше, ніж під санкції Google, так що будьте уважні та не порушуйте правила, якщо просуваєтеся в цій пошуковій системі.

Висновок

Через засилля факторів ранжирування в обох пошукових системах точно спрогнозувати наслідки тієї чи іншої дії оптимізатора складно. Однак, точно можна сказати дві речі:

  1. Погані сайти не отримають хороші позиції в жодній пошуковій системі;
  2. Комплексна робота над оптимізацією, дизайном, юзабіліті, контентом, отриманням якісних зовнішніх посилань рано чи пізно призведе до зростання позицій в обох пошукових системах.

Незалежно від фільтрів і вимог. Зусиль, однак, потрібно вкласти чимало і враховувати правила обох, часто суперечних між собою вимог пошукових систем. Так що, будьте готові...

Повысьте продажи
с вашего сайта

Наш помощник свяжется с вами, чтобы обсудить
детали и сделать предложение о сотрудничестве

Татьяна Залитко

Татьяна Залитко — руководитель отдела первых продаж [email protected]

Имя
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!