Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Комерційні фактори ранжирування

Комерційні фактори ранжирування

Розгляньмо, що таке комерційні фактори сайту, і як вони покращують позиції вашого сайту.

Покупцям важливо, щоб онлайн-шопінг був зручним. Вони хочуть швидко знаходити товари, порівнювати ціни й купувати без зайвих складнощів. Якщо процес купівлі складний чи незрозумілий, до 97% користувачів може відмовитися від замовлення.

Google знає це, й прагне дати своїй аудиторії кращий користувацький досвід й найбільш релевантні результати. А тому краще ранжує ті інтернет-магазини та сайти послуг, які ефективніше вирішують завдання користувача. До уваги береться ціла низка факторів, які в SEO назвали "комерційними".

Підіб'ємо підсумок: комерційні фактори ранжирування — це критерії, параметри або складові, які впливають на якість купівельного досвіду в e-commerce. Вони безпосередньо впливають на ухвалення рішення про покупку, потенціал досягнення бізнес-цілей та задоволеність користувачів, а також відіграють значну роль у ранжируванні в пошукових системах.

image12 Комерційні фактори ранжирування

Чому вони важливі для SEO?

У SEO комерційні фактори ранжирування — це сукупність показників, за якими Google визначає здатність вебресурсу ефективно вирішити завдання користувачів: оформити замовлення, знайти інформацію, провести оплату тощо. Вони також враховуються при оцінці релевантності та авторитетності сайту.

Тому оптимізація комерційних факторів у списку важливих завдань SEO для всіх вебсайтів, створених для продажу товарів чи послуг. Не тільки класичних онлайн-шопів, а ще букінгів, майданчиків для реалізації квитків тощо. При правильному підході до оптимізації можна значно підвищити видимість у пошуку і залучити більше цільової аудиторії.

Чи вони впливають на позиції у видачі?

Варто розуміти, що елементи комерційної оптимізації – це лише частина формули ранжирування. Зрештою, якщо сторінка нерелевантна запиту, або знаходиться під фільтрами, то зручний "Кошик" вже не відіграє ролі.

Пошукова оптимізація — комплексна та системна робота. Про те, як підвищити продажі в інтернеті читайте у нашому блозі.

Однак низькі позиції за комерційними запитами часто пов'язують саме з поганим опрацюванням КФ.

Вплив комерційних факторів: міні-кейс від M.System

Коротенько розповімо про те, як ми працювали з магазином електронної техніки (основні категорії: телевізори, аудіо та відеотехніка).

Початкові дані

У ході комплексного аналізу ми провели аудит комерційних факторів сайту: чекап всіх сторінок ресурсу клієнта та трьох його прямих конкурентів з ТОПу видачі, згідно з матрицею, розробленою командою M.System.

image3 Комерційні фактори ранжирування
Комерційні фактори не опрацьовувалися
До речі, всім, хто хоче замовити просування сайту та розвивати свої e-commerce проєкти, рекомендуємо детально аналізувати лідерів видачі у відповідній тематиці. Аналіз проєктів, що займають високі позиції в SERP, дає уявлення про те, що найбільш ефективно у вашій галузі. Озброївшись цією інформацією, можна будувати та коригувати власну SEO-стратегію. Це дозволить оцінити обсяг ресурсів та часу, необхідні для випередження прямих конкурентів у видачі.

Ми провели аналіз комерційних факторів вебсайту

Оцінили ресурс за кількома десятками пунктів. Вони стосуються:

  • асортименту;
  • товарних карток;
  • контактних даних;
  • сервісних сторінок (“Про компанію”, “Доставка та оплата”, “Контакти”, “Повернення та обмін” тощо);
  • функціоналу (наприклад, наявності фільтрів) та ін.

Виявилося, що мінімум половина важливих елементів на сайті були відсутні. Зокрема:

  1. У товарній картці не було рекомендованих і супутніх пропозицій. Це помилка, адже так можна налагодити перехресний продаж, скоротити витрати на залучення аудиторії, збільшити середню вартість замовлення. А з погляду SEO – покращити внутрішнє перелінкування, підвищити час сесії та збільшити кількість переглянутих сторінок.
  2. Відсутні так звані соціальні докази. Мало хто стане тиснути кнопку покупки, якщо не довіряє продавцю, і не впевнений у продукті. Відгуки, сертифікати, рейтинг популярності могли б розвіяти сумніви та відпрацювати заперечення. Це не тільки покращить конверсію та користувальницький досвід, але також дозволить, наприклад, використовувати мікророзмітку для відображення рейтингів та відгуків безпосередньо у результатах пошуку.
  3. Були відсутні соціальні сигнали. Живі та активні соцмережі з відгуками та згадками сайту можуть опосередковано впливати на видимість у Google. Оскільки він враховує їх як один із маркерів довіри.
  4. Замало способів доставки та оплати. Не можна було взяти техніку у кредит. Споживачі шукають інтернет-магазини з простими платіжними шлюзами та широким вибором способів оплати. Також набирає популярності тренд під назвою "купи зараз, плати пізніше", коли люди можуть купувати в кредит або оплачувати безвідсоткову розстрочку.

Це лише деякі комерційні фактори, що впливають на позицію сайту в пошуку. Вони безпосередньо пов'язані з бізнес-діяльністю, тому впровадити їх складніше. Потрібно працювати не лише над вебпроєктом, а й налагоджувати робочі процеси. Багато інших недоліків виправити простіше: розширити список контактів із продавцем, додати більше фото та параметрів до карток продуктів, якісно опрацювати сторінку “Про компанію” тощо.

Видали рекомендації для доопрацювання сайту

Ми видали результат аналізу комерційних факторів ранжування клієнту у вигляді докладного чек-листа з рекомендаціями щодо кожного пункту. Він передав його дизайнерам та програмним фахівцям як ТЗ.

Власник ресурсу реалізує доопрацювання в міру можливості. Однак від обсягу та швидкості внесення правок залежить ефективність та терміни просування сайту в цілому.

image7 Комерційні фактори ранжирування
приклад: Якою має бути картка товару

Які були результати?

Після впровадження змін результати почали проявлятися поступово: спостерігалося зростання органічного трафіку та тривалості сесій. Приблизно за місяць помітно покращилися позиції в пошуковій видачі за ключовими запитами. Також збільшилася конверсія: люди стали частіше оформляти замовлення, а кількість кинутих кошиків зменшилась. Через кілька місяців проєкт показав стабільне зростання та покращення ключових показників.
image1 Комерційні фактори ранжирування
image10 Комерційні фактори ранжирування

Що потрібно опрацювати?

Одразу варто згадати, що великі e-commerce майданчики ранжуються краще. На верхівці видачі — агрегатори, маркетплейси, сітки.

Але це не означає, що маленькі магазини та сайти послуг не можуть просуватися в інтернеті.

Прочитання статті як просувати онлайн магазин з маленьким асортиментом Google, допоможе вам поглибити свої знання, необхідні для успішного розвитку бізнесу у віртуальному середовищі.

Якщо у вас магазин на 100+ сторінок із тисячами артикулів, шанс добре підняти видимість є завжди. Але потрібно відповідати низці вимог.

Зазначимо: деякі комерційні фактори вимагають коригування не лише на сайті, а й у процесах та політиці підприємства в цілому. Ці зміни мають бути узгоджені з загальними цілями та завданнями бізнесу. Щоб зрозуміти, які з них є найбільш важливими для просування у вашій тематиці, варто аналізувати ресурси успішних прямих конкурентів та лідерів видачі. І бажано заручитись підтримкою грамотного пошукового оптимізатора з досвідом у цій ніші. Про те, як оцінити роботу SEO-фахівця є хороша стаття в нашому блозі.

Користувачі повинні мати змогу швидко і без проблем знаходити те, що шукають

Що важливо:

  • Зробіть логічну та інтуїтивно зрозумілу структуру ресурсу. Усі важливі вебсторінки мають бути доступні в три кліки від “Головної”.
  • Зробіть ефективну систему навігації з додатковими фільтрами (за ціною, брендом, характеристиками) та сортуванням (видача за зростанням або зменшенням вартості, за популярністю тощо).
  • Переконайтеся, що на перших сторінках каталогів представлені пропозиції, які є у наявності. Уникайте створення категорій без товарів або лише посиланнями на підрозділи.

Потрібно опрацювати UI/UX дизайн товарних карток

image6 Комерційні фактори ранжирування

Кожна картка має бути не лише візуально привабливою, а й максимально інформативною, допомагати людині у прийнятті рішення.

Потрібен чіткий та докладний опис, в якому представлені основні характеристики, переваги та перспективи використання продукції. А також відповідь на основні потенційні запитання покупця. Це не тільки інформує користувача, а й дозволяє краще оптимізувати сторінку ключовими словами та фразами.

Рекомендуємо використовувати якісні зображення, які покажуть продукт у деталях та з усіх боків. Наявність кількох зображень, а також відеоматеріалів та 3D-презентацій (якщо це можливо) значно покращує сприйняття та підвищує ймовірність конверсії.

Кожна картка повинна також містити інформацію про:

  • ціну;
  • наявність;
  • виробника;
  • артикул;
  • варіанти отримання та внесення оплати;
  • гарантійні зобов'язання та можливості для повернення або обміну.

Відгуки та оцінки покупців – потужний інструмент для прийняття рішень іншими користувачами. Вони позитивно впливають на SEO, оскільки генерують унікальний контент.

Обов'язково потрібна CTA-кнопка: "В кошик" або "Купити", та додатково "Покупка в 1 клік".

image11 Комерційні фактори ранжирування

Оформити та сплатити покупку має бути просто

Що важливо:

  1. Забезпечте простоту та зручність процесу оформлення замовлення та оплати, включаючи можливість покупки в кредит чи розстрочку.
  2. Запропонуйте різні способи оплати та доставки, кожен із яких має бути докладно описаний.
  3. Гарантуйте безпеку онлайн-оплат за допомогою протоколу HTTPS.

Рекомендації щодо оформлення контактів

Досліджуючи комерційні фактори, SEO фахівці аналізували сайти з ТОПу у різних тематиках. Зокрема контактні дані та способи зв'язатися із продавцем. У результаті вийшов такий перелік рекомендацій:

  • Переконайтеся, що номер телефону та адреса пошти легко доступні. Розмістіть їх у шапці та "підвалі" сайту. Вебресурсам з номерами 0-800 в контактах пошуковик довіряє більше.
  • Запропонуйте можливість замовлення зворотного дзвінка, а також онлайн-консультації через чат для швидкої відповіді на запитання.
  • Увімкніть додаткові канали зв'язку (Telegram, Viber) та клікабельні посилання на сторінки вашої компанії в соцмережах.
  • Обов'язково вкажіть фізичну адресу, розмістіть схему проїзду до офісу (Google Maps) та детальну інструкцію "Як дістатися".

image2 Комерційні фактори ранжируванняаналіз комерційних факторів сайту

Потрібен зручний та інформативний “Кошик”

Треба зробити так, щоб до нього можна було перейти з будь-якої сторінки сайту. Обов'язкові елементи кошика:

  • Список обраних товарів із зазначенням кількості одиниць та вартості;
  • Інформація про вартість доставки;
  • Адреси для отримання;
  • Поле для введення промокодів;
  • Загальна сума покупки.

image5 Комерційні фактори ранжирування

Поради щодо оформлення сервісних та інформаційних сторінок

У розділі "Про компанію" бажано подати докладну інформацію про місію, історію та цінності вашого бізнесу, а також розмістити фотографії офісу та співробітників. Юридичні реквізити компанії також мають бути доступними для ознайомлення.

Інформація про доставку, оплату та гарантійні зобов'язання повинна бути викладена чітко та зрозуміло, описувати всі можливі варіанти.

Забезпечте зручні канали зв'язку з клієнтами, зокрема контактні форми та онлайн-консультант (чат). Вкажіть контакти різних відділів та менеджерів із фотографіями для більш персоналізованого спілкування.

Не забудьте також про розділи "Знижки", "Розпродаж", "Акції" та "Новини", які мають бути регулярно оновлюваними та містити актуальну інформацію про поточні пропозиції та новини вашого магазину.

image9 Комерційні фактори ранжирування

Слідкуйте за часткою прямого трафіку і працюйте над її збільшенням

Прямий трафік – це відвідування, які здійснюються безпосередньо через введення URL у браузері, без переходу за посиланнями з інших сайтів або пошукових систем.

Переконайтеся, що доменне ім'я легко читається, запам'ятовується та відповідає вашому бренду. Оптимізуйте ресурс для пошукових систем за допомогою коротких та інформаційних URL.

Комерційні фактори ранжирування сайту послуг

Багато пунктів, описаних вище, є актуальними й для просування послуг. Але є й свої унікальні вимоги:

  1. Детальна інформація про послугу, її переваги та можливі обмеження.
  2. Чіткий прайс та тарифний лист з описом.
  3. Віртуальний калькулятор. Важливо, щоб він був зручним та зрозумілим.
  4. Розділ із відповідями на популярні питання, який заощадить час потенційного покупця та менеджерів.
  5. Кейси розсортовані за тематиками.
  6. Реальні відгуки з фото та посиланнями на профілі клієнтів у соцмережах.
  7. Зручна форма заявки та з мінімальною кількістю полів, якісним UA/UX дизайном та CTA-кнопкою.
  8. Сертифікати та досягнення.

Це допомагає підвищити довіру, забезпечити прозорість пропозиції та сприяє ухваленню рішення про співпрацю з компанією.

image4 Комерційні фактори ранжирування

Ключові комерційні фактори ранжування сайту

Фактор ранжування Опис
Якість контенту Релевантність, корисність та унікальність контенту
Наявність ключових слів Відповідність контенту запитам користувачів
Оптимізація для мобільних пристроїв Адаптивність сайту під різні пристрої
Швидкість завантаження сторінки Швидке відображення вмісту сайту
Наявність та якість зворотних посилань Кількість та якість посилань на сайт з інших ресурсів
Користувацький досвід Зручність та інтуїтивність використання сайту
Детальні описи продуктів Детальний опис характеристик та переваг продукту
Якісні зображення продуктів Висока якість та привабливість зображень
Відгуки покупців Наявність реальних відгуків від покупців
Цінова конкурентоспроможність Співвідношення ціни та якості продукту
Наявність товарів на складі Доступність товару для купівлі
Прозорість умов доставки та повернення Ясні та зрозумілі умови по доставці та поверненню товарів

Завершальне слово

Якщо магазин або сайт послуг погано ранжується за ключовими для продажів запитами, розгляньте можливість інвестування в доопрацювання КФ. Замовте аудит комерційних факторів у M.System та отримайте докладний звіт з аналізом вашого ресурсу. З детальними рекомендаціями та ТЗ для дизайнерів й програмістів. Заповніть коротку та зручну форму заявки, і менеджер зв'яжеться з вами, щоб обговорити деталі та зробити пропозицію про співпрацю.

Оцените статью

Средняя оценка 5 / 5. Количество оценок: 1

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів [email protected]

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!