Безкоштовно по Україні
080 033 95 67
Що впливає на вартість кліка в рекламі: 7 факторів
Контекстна реклама

Що впливає на вартість кліка в рекламі: 7 факторів

Ціна кожного кліка в контекстній, таргетованій рекламі впливає на кінцеву окупність маркетингових інвестицій.

Від чого ж залежить показник СРС (ціна за клік)? Чому в конкретному випадку PPC-фахівець рекомендує просуватися за тією чи іншою вартістю кліка?

У рекламі немає чіткого прайса для рекламодавців. Оптимальна CPC розраховується безпосередньо PPC-спеціалістом для кожної окремої кампанії та залежить від ряду факторів. Пропонуємо розглянути ці фактори докладніше.

Конкуренція

Напевно ви вже чули, що Google, Яндекс і Facebook продають рекламні місця на своїх майданчиках за аукціонним принципом.

В аукціоні найбільший вплив на вартість кліку по рекламному оголошенню мають самі рекламодавці (і фахівці, які налаштовують їм рекламу).

Компанії в рекламних системах торгуються між собою за потрапляння на вигідні, помітні користувачеві місця в рекламних блоках (Google Ads) або за кількість відвідувачів (Яндекс.Директ).

Річ у тому, що рекламні системи отримують більшу вигоду від показу більш дорогих оголошень.

Якщо ви необґрунтовано занизите ставку в спробі заощадити, ваша реклама буде продемонстрована:

  • рідше, ніж реклама конкурентів;
  • на нижчих позиціях у видачі;
  • для менш вигідною аудиторії.

Щоб отримувати більше кліків, показів та лідів необхідно вміти змагатися за свою аудиторію з іншими учасниками аукціону і вигравати конкурентну боротьбу за кращі рекламні місця з найменшими втратами.

Дречі, як і в будь-якому аукціоні, в рекламі існує таке поняття, як мінімальна ставка. Так що навіть за відсутності конкурентів у ніші, клік не буде безкоштовним.

Тематика

Тематика, як така, ніяк не впливає на СРС. Google, Яндекс і Facebook не стануть заламувати мінімальну вартість кліку тільки по тому, що ви продаєте літаки по кілька мільйонів кожен.

Тому коректніше буде сказати, що на вартість кліка впливає конкуренція в тематиці.

Аукціон позицій на практиці працює наступним чином: чим більшу ставку готовий встановити конкурент, тим дорожче будуть коштувати позиції. Конкуренція є в кожній ніші, а кількість рекламних місць часто менша за кількість охочих їх зайняти.

В інтерфейсі рекламних систем можна побачити оціночні ставки для розміщення на конкретних позиціях або для отримання потрібного обсягу трафіку. Так рекламні системи підігрівають аукціон і стимулюють рекламодавців сплачувати більше. Таким чином у деяких висококонкурентних тематиках вартість кліку може досягати сотні доларів.

Аудиторія

Хочете отримати кліки киян, а не жителів села Лохово Мукачівського району? Це буде коштувати вам дорожче. Розподіл цін в рекламних системах працює таким чином, що при інших рівних:

  • кліки в великих містах коштують дорожче, ніж в провінції;
  • кліки, молодих людей 24-35 років коштуватимуть дорожче за інших, так як це Найбільш платоспроможний сегмент аудиторії;
  • кліки зі смартфонів дешевше десктопних.

Це, знову ж таки, пов'язано з конкуренцією в аудиторіях. Наприклад, у висококонкурентній тематиці в Києві аукціон буде перегрітий, та й рекламодавці в столиці готові платити більше, ніж бізнесмени в маленьких містах.

Оцінюючи вартість кліка для тих або Інших аудиторій, фахівці оптимізують витрати з бюджету, сегментуючи аудиторію перед налаштуванням рекламної кампанії, і встановлюючи оптимальний розмір ставки для кожної з обраних аудиторій.

Семантика

Ключові фрази - це параметр налаштування кампанії, за допомогою яких ваша реклама демонструється зацікавленим користувачам у відповідь на їх пошукові запити.

Багато хто вважає, що на СРС безпосередньо впливає частотність запиту. Мовляв, високочастотні запити - найдорожчі та малоефективні. Хоча насправді, важливий лише розмір конкуренції по тому чи іншому запиту, що знову ж таки повертає нас до важливості тематики. Високочастотний запит з низькою конкуренцією може коштувати дешевше, ніж популярний низькочастотник.

Крім того, ціна за клік також залежить від типу запиту. У цьому сенсі їх розділяють на:

  1. Транзакційні (комерційні).
    Це словоформи, які включають специфікатор "купити", "замовити", "ціна" і т.д. Як правило, це фрази з найбільшою конверсією, значить і вартість кліка буде максимальною через високу конкуренцію.
  2. Проблемні.
    Це запити користувачів, які шукають розв'язання конкретної проблеми в інтернеті та можуть розв'язати цю проблему за допомогою вашого продукту. Тільки ще не знають про це. Найчастіше це запити, які починаються зі слова "Як?", "Що?" т.д.
    "Як швидко вивчити англійську?"
    "Що подарувати на ювілей мамі?"
    І т.д.
    Если вы готовы предложить решение - включите проблемные запросы в настройки РК. Конкуренция по ним ниже, а значит и СРС будет меньше.
  3. Інформаційні та загальні.
    Це запити людей, які НЕ збираються робити покупку, але теоретично можуть шукати розв'язання своєї проблеми і знайти його в "обличчі" вашого продукту.
    Наприклад, користувач шукає:
    "10 рецептів домашнього самогону".
    А ви продаєте дистилятори, а також тріски і ягоди для приготування настоянок.
    Аудиторія в такому випадку - найхолодніша. Вартість кліка за інформаційними запитами може бути мінімальна, але і конверсія невелика.

Релевантність оголошення

Щоб реклама була ефективною, користувач повинен побачити в ній відповідь на свій запит. А для цього в заголовку оголошення повинна бути ключова фраза. Чим точніше вона буде підібрана - тим краще для кампанії. Чому? Тому що і AdWords і Директ враховують релевантність при ранжируванні оголошень і визначенні ціни кліка. Релевантні оголошення, як правило, отримують вищу позицію в рекламному блоці при меншій вартості.

Якість посадкової

Клікнувши по оголошенню, користувач потрапляє на посадкову сторінку вашого сайту. Рекламні системи враховують якість сторінки при прогнозуванні вартості кліка також, як і релевантність оголошення. І хоч, як показує практика, вплив цього фактора незначний, всі фахівці в один голос рекомендують приділяти питанню пильну увагу.

Якою має бути якісна посадкова сторінка:

  • вона повинна бути повністю присвячена рекламованому товару;
  • контент повинен детально описувати пропозицію;
  • давати можливість легко зробити цільову дію;
  • бути технічно оптимізованою для просування.

Відвідувачу повинно бути зручно оцінити пропозицію і здійснити конверсію з будь-якого пристрою.

Зупинка і перезапуск кампанії

Зупинка РК може призводити до різних результатів. Все залежить від коефіцієнта клікабельності (CTR) - співвідношення кількості показів до кількості кліків.

Спочатку, коли PPC-фахівець тільки запустив кампанію, на вартість кліка впливає тільки можливий CTR, розмір якого спрогнозований в залежності від релевантності оголошення та деяких даних за конкурентними компаніями.

Після отримання певних результатів накопичується статистика з CTR. Якщо отриманий показник менше передбаченого, вартість кліка може збільшитися. Якщо більше - знизится.

У рекламних системах пошуковиків враховується накопичений коефіцієнт клікабельності за останні 28 днів. Буває так, що в кампанії накопичується високий CTR, вартість кліка просідає, але з вичерпанням бюджету реклама якийсь час не працює.

Після відновлення реклами система може знову почати орієнтуватися на прогнозований CTR і збільшити ставки. Тому бажано не допускати зупинок показу оголошень в пошуку.

У КМС і РСЯ спостерігається зворотна ситуація. Найчастіше передбачуваний коефіцієнт в новій кампанії вище накопиченого. Це може призводити до значного зниження охоплення в межах однієї ставки. В цьому випадку можна створити дубль рекламної кампанії і запустити її з нуля. Так рекламна система знову буде орієнтуватися на очікуване значення CTR.

Цей прийом називають перезаливка РК. Метод дієвий, але краще до нього не звертатися, а відпочатку коректно налаштовувати кампанію і створювати чіпляючі рекламні креативи.

Висновок

На вартість кліка впливає ціла низка чинників, і навіть не всі з них ми перерахували вище. Завдання РРС-фахівця з самого початку запустити якісну кампанію, дотримуючись порад з нашої статті. Ще важливіше відстежувати її ефективність і постійно оптимізувати: тестувати оголошення, поповнювати список мінус-слів і задавати необхідні коректування ставок раз в 4-5 днів.

Повысьте продажи
с вашего сайта

Наш помощник свяжется с вами чтобы обсудить
детали и сделать предложение о сотрудничестве

Виталий Мохунь

Виталий Мохунь — руководитель отдела первых продаж [email protected]

Имя
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!