Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Що таке оновлення алгоритмів в Google. Основні фільтри

Що таке оновлення алгоритмів в Google. Основні фільтри

Google намагається робити все, щоб дати користувачеві максимально корисну інформацію, обрану з сотень мільярдів інтернет-сторінок. Практично щомісяця він оновлює алгоритми, хоча більшість не сильно впливають на результати пошукової видачі. Але пару-трійку раз на рік "вистрілюють" значущі апдейти, які помітно впливають на результати ранжування.

Про них і поговоримо. Напевно, останні оновлення вплинули (або ще вплинуть) на позиції і трафік Вашого ресурсу. Тому, рекомендуємо ознайомитися зі змінами, провести аудит сайту і адаптувати його до нових вимог, якщо це знадобитися.

Алгоритм Панда: песимізує сайт за низькопробний контент

Алгоритм Google Panda моніторить сайти в інтернеті на предмет:

  • неунікальності;
  • переспама ключів;
  • сторінок з автоматично згенерованим контентом;
  • нестачі контенту - "порожніх сторінок" | "непотрібних сторінок";
  • дублювання контенту.

Знаходить, і "карає" зниженням позицій в пошуковій видачі. Також причиною для зниження в рейтингу ранжирування може стати поганий користувальницький досвід.

Як убезпечити ресурс:

  1. Унікалізуємо контент сайту.
    Періодично перевіряємо контент сайту на унікальність: тексти, картинки, коментарі і т.д.
    Інтернет-магазинам потрібно прагнути хоча б до часткової унікальності карток товару: якщо немає можливості нікалізувати технічний опис товарної позиції - поставте акцент на власних фото і справжніх відгуках.
    Інструментарій: advego.com, text.ru.
  2. Шукаємо дублі.
    Сторінки-дублі в індексі - найбільш часта причина для санкцій Пінгвіна. Особливості різних CMS систем призводять до того, що один і той же контент нерідко доступний пошуковим роботам за різними URL. Це і призводить до появи дублів, про які власник сайту може навіть не підозрювати.
    Інструментарій: Netpeak Spider, Netpeak Checker, пошуковий оператор “site:домен”.
  3. Перевіряємо співвідношення контенту сторінки до вихідних посилань.
    Можливо, на сайті є сторінки з великою кількістю вихідних посилань. У цьому випадку обов'язково потрібно розширити обсяг унікального контенту.
    Інструментарій: Netpeak Spider.

Алгоритм пінгвін: карає за спамні посилання

Знаходить ресурси зі спамними посилальними профілями і сайти, котрі маніпулюють посилальної масою.

Тобто, алгоритм Google Penguin виявляє:

  • покупні посилання;
  • посилання, зі спамних ресурсів;
  • посилання з сайтів, які були спеціально запущені в роботу в якості донорів для нарощування посилальної маси;
  • сумнівні анкори;
  • прямі посилання з нерелевантних сторінок.

Як захистити сайт:

  1. Відстежувати зміни в посилальному профілі.
    Озброюємося сервісами для аналізу зворотних посилань і регулярно моніторимо контрольний профіль. Різкий наплив великої кількості посилань з нерелевантних ресурсів - і Ваш сайт швидше за все попаде у блок. На декілька спамних посилань можна махнути рукою, але будь-які різкі скачки потрібно уважно розбирати.
    Інструментарій: serpstat.com, ahrefs.com.
  2. Знайшли спамні посилання? Видаляємо їх! Ваш SEO-фахівець знає, як це зробити. Як варіант, можна "попросити" Google ігнорувати спамні посилання при оцінці посилального профілю за допомогою інструменту Google Disavow tool.
    Інструментарій: Google Disavow tools, ручная переписка с вебмастерами дноров.

Антипіратський апдейт: бореться з піратським контентом

Опускає позиції сайтів, які постійно отримують скарги за піратство.

Для того, щоб не потрапити під руку борцю проти піратів, досить просто не розміщувати на своєму ресурсі дані, захищені авторським правом. Більшість ресурсів, які потрапили під санкції Антипірат розміщували музику, фільми, книги та інші предмети інтелектуальної власності, і давали доступ для скачування або перегляду. До списку порушників Google зарахував торрент-трекери та агрегатори посилань на файлообмінники, хоча вони і не зберігають піратський контент на своєму майданчику.

Варто визнати, що Google's Pirate Update працює не ідеально: багато сайтів з сотнями скарг на піратство успішно ранжуються в ТОПі.
Але ризикувати не варто!

Алгоритм Колібрі: революція інтерпретації пошукових запитів

Надає більш релевантні результати, ґрунтуючись на розумінні намірів користувача.

Що мається на увазі? Після введення алгоритму пошук став надавати результати, засновані на смисловій складовій запиту, а не просто за прямим входженням ключів. Покращилося розуміння синонімів і поділу контента на тематики. Так, в ТОПі пошуку можуть бути представлені результати, в яких в принципі немає ключового запиту, але є його синоніми.

На що реагує Колібрі:

  • переспам ключового слова;
  • відсутність слів, які задають тематику;
  • відсутність синонімів;
  • тема не розкрита.

Все це може привернути його увагу. Як бути:

  1. Урізноманітнити текстовий контент;
  2. Структурувати його за допомогою h1-h6;
  3. Використовувати довші пошукові запити;
  4. Використовувати максимальну кількість синонімів і тематичних слів;
  5. Не вписувати ключ в прямому входження, якщо це недоречно.

Коротше кажучи, давати вичерпну відповідь на ключовий запит і писати нормальною, людською мовою.

Апдейт Голуб: знає, де ви живете

Надає більш релевантні результати локального пошуку.

Голуб дозволив місцевим нішевим бізнесам (заклади суспільного харчування, освітні заклади) обійти більших конкурентів в пошуковій видачі і отримувати більше трафіку.

Так, що, якщо ви - один з таких нішевих бізнесів і функціонуєте в конкретному регіоні - не забудьте відмітити свій сайт в профільних каталогах Google.

Mobile Friendly Update: покращуємо "дружелюбність" сторінок

Підвищує позиції сайту в мобільній видачу завдяки оптимізації для мобільних пристроїв.

Сторінка повинна бути бездоганно адаптована під мобільні пристрої: зі зручними для кліка елементами, з потрібною роздільною здатністю, сторінка повинна відкриватися без необхідності в горизонтальній прокрутці або масштабування для читання тексту.

Нюанси:

  • алгоритм не впливає на десктопні пристрої;
  • дія спрямована на сторінки, а не на ресурс в цілому.

Що робити?

Google люб'язно надав до користування сервіс mobile friendly test, який оцінює рівень оптимізації сторінки і видає рекомендації щодо поліпшення фінальної оцінки.

Опосум: пропонує ваші послуги сусідам

Видає більш релевантні результати локальної видачі, в залежності від місця розташування.

Георосположення користувача стало ще більш важливим фактором для локальної видачі. Чим ближче юзер знаходиться до адреси компанії, тим з більшою ймовірністю сайт компанії буде присутній в його топовій видачі.

Опосум глобально пропрацював аффіліатів, наприклад - організації з однаковими номерами телефонів або адресами. Це дозволило надавати більш точні результати, щоб уникнути спроб зайняти чуже місце в локальній видачі.

Фред: бореться з "нечесними" сторінками

Накладає санкції на неякісні сторінки, які створені тільки заради прибутку від розміщення реклами та посилань на інші сайти.

Як виглядають сайти, вже постраждали від Фреда: неякісні ресурси з малоцінним контентом, наповнені рекламними банерами, вихыдними посиланнями, ключовими словами в текстах сторінки.

Тобто, адміни сайту:

  • розміщують малокорисні користувачам, але наповнені ключами тексти з метою кращого ранжирування і залучення трафіку;
  • зловживають рекламою;
  • розміщують велику кількість вихідних посилань.

Як уникнути проблем з Фредом: забути про монетизацію рекламними блоками і працювати над олюдненням контенту.

Як стежити за зміною алгоритмів Google

Як ми вже згадували, більшість алгоритмів оновлюються практично щомісяця і далеко не всі з них афішуються Google. Ось кілька сервісів, які дозволять "тримати руку на пульсі":

Вони дозволяють проводити аналіз оновлення алгоритмів, а також включають безліч різних корисних функцій.

tim Що таке оновлення алгоритмів в Google. Основні фільтри
Автор статьи Тимур Бондаренко
Technical Lead SEO

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів [email protected]

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!