Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Що таке digital marketing? Актуальність та важливість для бізнесу

Що таке digital marketing? Актуальність та важливість для бізнесу

Мастодонти британської преси – The Times і The Sunday Times – серйозно йдуть у цифру. План діджиталізації включає публікацію частини контенту в соцмережах у режимі реального часу, посилення візуальної частини тощо. Ще, нарешті, збираються нарощувати аудиторію за допомогою пошукового просування і SMM (дивно, але раніше вони обходилися лише слабким кроспостингом в соцмережах). Цікаво спостерігати, як навіть старовинні великі західні видання, які так довго ігнорували тренди, здаються та з головою йдуть у digital. Менші видання, як і весь світ, зробили це вже років десять тому.

Бізнес в Україні – не мастодонти світової журналістики. Мало хто сьогодні може вижити без діджиталізації. Пропонуємо дізнатися, що таке діджитал-маркетинг і як його використовувати для успішного ведення бізнесу та отримання впевненої позиції на ринку.

Що таке Digital-marketing?

dm Що таке digital marketing? Актуальність та важливість для бізнесу

На рубежі тисячоліть людство почало перебиратися з реального світу у цифровий. Весь цикл покупки – від вибору до оплати, спілкування із зовнішнім світом та дозвілля поступово стали здійснюватися в Digital-просторі.

Природно, що зміни торкнулися організації бізнес-діяльності. Одним із нововведень цифрової ери, викликаної технічним та науковим прогресом, стало виникнення digital-маркетингу.

Цифровий маркетинг або Digital marketing – це маркетинг, який дозволяє вести бізнес, працювати з клієнтами та комунікувати з бізнес-партнерами за допомогою цифрових технологій інформації та комунікації та електронних гаджетів. Тобто, це маркетинг у рамках сучасних цифрових технологій.

Поняття цифрового маркетингу виникло у дев'яностих, разом із побутовим поширенням Інтернету. Але важливо зазначити, що його визначення тоді (у 90-х), десять років тому і сьогодні не є тотожним. Концепція digital-маркетингу постійно змінюється, удосконалюючись та адаптуючись під потреби людини.

Як здійснюється діджитал маркетинг

Зазначимо, що інтернет-маркетинг та діджитал – це не одне й те саме. У цьому розрізі друге поняття ширше, і включає й інтернет-маркетинг, зокрема, але інтернетом не обмежується.

Веб-маркетинг існує як в онлайні, так і поза ним. У Мережі він включає SEO-просування веб-ресурсів, контекстну рекламу (пошукову, медійну, відеорекламу, рекламу в додатках тощо), таргетинг, тизерну рекламу, а також електронні розсилки.

Поза онлайну це:

  • есемески;
  • цифрове ТБ та цифрове радіо;
  • цифрова зовнішня реклама;
  • QR-коди.

Тепер ми маємо чітке уявлення про те, що таке digital marketing – це маркетинг, який вирішує завдання бізнесу шляхом використання всіх інструментів та носіїв електронно-цифрового типу.

Інтернет-маркетинг, а також маркетинг соціальних медіа (SMM) – це більш вузькі напрямки діджитал-маркетингу, які сформувалися природним чином із поширенням інтернет-бізнесу та бізнесу в соціальних мережах.

Також у базовий набір діджитал можна включити онлайн-піар – управління репутацією в інтернеті шляхом створення позитивного інфополя компанії у цифровому середовищі, Digital-art у рамках брендування творів та ін.

Як працює Digital-marketing

Щоб будь-який інструмент приносив користь, важливо братися за нього з повним розумінням принципів його дії та завдань. І digital – це не виняток.
Колись консалтингова компанія McKinsey описала шлях взаємодії бренду та споживача у чотирьох фазах:

  1. Вибір низки підприємств реалізації потреби.
  2. Процес вивчення та оцінки альтернативних для вирішення завдань компаній.
  3. Купівля.
  4. Набуття споживчого досвіду.
  5. Повторне придбання.

Тобто спочатку споживач повинен помітити вашу компанію в цифровому просторі й оцінити її як ту, що здатна реалізувати її актуальну потребу, потім людина повинна вибрати вашу пропозицію з-поміж конкурентів, стати клієнтом, залишитися задоволеним і стати постійним клієнтом.

Маркетинг повинен впливати на покупця на кожному етапі, а діджиталізація призвела до того, що зараз на всіх етапах купівельного шляху присутній інтернет. Від моменту усвідомлення потреби до моменту купівлі та використання товару. Тобто, у випадку з більшістю товарів та послуг, маркетингова стратегія сьогодні має включати комплекс діджитал-просування на всіх фазах взаємодії з клієнтом.

Формуванням цього списку займаються в агентстві інтернет-маркетингу та діджитал маркетингу. Зауважте, ми згадали їх окремо, адже це не одне й те саме. Розглянемо різницю.

Що таке digital-агентство

internet_agency Що таке digital marketing? Актуальність та важливість для бізнесу

Такі компанії – це digital-маркетинг повного циклу. Вони надають повний комплекс послуг для присутності та просування бізнесу в цифровому середовищі:

  • Брендінг
    Команда маркетологів займається створенням бренду з нуля.
  • Розробка сайтів
    IT-відділ відповідає за створення сайту або іншого проекту: стартапу, мобільного додатка і т.д.
  • Дизайн
    Від розробки айдентики та концепції веб-дизайну до A/B-тестування різних UI/UX рішень та створення єдиного стилю у соцмережах.
  • Підтримка – технічна та контентна.

І, звичайно, Маркетинг – розробка та реалізація маркетингових стратегій за допомогою доступних діджітал-інструментів та каналів. Відповідно, на запитання “хто такий діджитал маркетолог”, відповімо – спеціаліст, який відповідає за вирішення цього завдання.

Реалізувати все це можна лише силами великого багатопрофільного digital-агентства, послуги якого коштують дорого. Невеликим проектам доводиться оптимізувати витрати та замовляти лише високорентабельні послуги, які вимагають залучення професіоналів. І тут йдеться насамперед про інтернет-маркетинг.

Що таке інтернет-агентство

Вужча діяльність агентства інтернет-маркетингу зосереджена саме на просуванні бізнесу в мережі Інтернет. Вона побічно стосується всіх перерахованих вище завдань: формування “обличчя” бренду, IT-підтримки, дизайну, підтримки працездатності ресурсу, але лише у реалізації маркетингової стратегії. Зусилля інтернет-агентства спрямовані на:

  • Впізнаваність компанії. Шлях до ухвалення рішення про покупку починається зі знайомства з компанією та її пропозицією. Тому зусилля інтернет-агентств так чи інакше спрямовані на розширення поінформованості ЦА, видимості компанії у цифровому середовищі тощо.
  • Генерування лідів. Цифровий маркетинг – зручний інструмент для формування клієнтської бази, налагодження контактів із потенційними клієнтами.
  • Залучення клієнтів. Інтернет-маркетингові фахівці використовують онлайн-інструменти для залучення клієнтів у бізнес та реалізації програм їх утримання для повторних покупок.
  • Залучення трафіку. Сферам поза e-commerce важливо залучати відвідувачів на сайт. Наше інтернет-агентство, наприклад, використовує понад 10 джерел трафіку для вирішення цього завдання.
  • Формування попиту. Просувати інновації складніше, ніж продукти з попитом. Проте фахівці з інтернет-маркетингу успішно використовують поширення освітнього контенту та реклами для формування у майбутніх споживачів розуміння цінності нових продуктів, одержуваних можливостей з їх придбанням або вирішуваних за їх допомогою проблем.

Актуальність та важливість digital-маркетингу для бізнесу

Інтернет-агентства формує команда фахівців, які розуміють механізми та можливості цифрового середовища та використовують його переваги для розвитку бізнесу клієнтів. Зокрема йдеться про таке.

Пошук та сегментація цільової аудиторії

У Мережі можна знайти ЦА для будь-якого бізнесу. Мало того, дигітальний маркетинг – це ресурс, що дозволяє знаходити вузькі аудиторії й створювати їм персоналізовані послання. Компанії в олдскульному офлайні звикли робити рекламу, адресовану широкій ЦА, розраховуючи на реакцію деякого відсотка.

Цифрове середовище дозволяє не транслювати одну УТП для всіх, а створювати кілька каналів взаємодії з аудиторією і максимально втягувати потенційних клієнтів у діалог.

Цим займаються агенції інтернет-маркетингу.

Аналітика та прогнозування

Веб-інструменти аналітики – це найбільша цінність цифрового маркетингу. Завдяки їм практично кожен крок користувачів у digital-середовищі можна відстежити. Це дозволяє фахівцям інтернет-маркетингового агентства об'єктивно та максимально реально оцінювати ефективність тих чи інших активностей та каналів, а також скласти точний портрет цільового клієнта. Аналітика дозволяє тримати руку на пульсі та в режимі реального часу вносити зміни, щоб робити просування точніше та дешевше.

Широке охоплення аудиторії

Інструменти діджитал дають можливість залучати офлайн-аудиторію на онлайн-ринок, і навпаки, а чисельність аудиторії, до якої можна дотягнутися, практично не має обмежень.

Пряма комунікація з аудиторією

Сучасні споживачі хочуть бути максимально залученими: висловлювати свою думку про продукти, сервіс та компанії, хочуть ділитися споживчим досвідом, пропонувати власні рішення для продукту тощо. Вони також люблять персоналізовану комунікацію із брендом. Дигітальне середовище пропонує велику різноманітність каналів та способів для побудови такої комунікації буквально з кожним споживачем. А команда інтернет-просування або діджитал маркетолог це фігура, завдання якої – знайти потрібний канал і максимально використовувати його потенціал.

Оцените статью

Средняя оценка 4.7 / 5. Количество оценок: 3

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів [email protected]

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!