Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?

Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?

Цей огляд покликаний відкрити завісу таємниці над мовою пошукового оператора Google. Отримані знання допоможуть в подальшому при просуванні сайту в однойменній системі. І так, пошукові оператори Гугл — це набір символів слів або фраз для конкретизації запиту. Сукупність операторів становить мову пошукових запитів.

go1 Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?

Щоб SEO оптимізація сайту мала більш точне орієнтування при складанні стратегії, потрібно знати, як мінімум кілька найбільш корисних операторів.

Предмет цього огляду ділиться на дві групи: прості і складні оператори. Прості включають один знак або символ: — «" * () і т.д. Ними часто користуються для конкретизації запиту. Наприклад, щоб купити телефон, користувачі застосовують цінові запити, уточнюючи валюту: «смартфон 150-250 $». При такому формулюванні, система видасть все, що у неї є, в тому числі горезвісну Вікіпедію з розповіддю про те, що таке смартфон.

Звузити пошук можна тільки за умови розуміння пошукової мови. Відштовхуючись все від того ж прикладу, звертаємося до Google так: «смартфон» -wikipedia 150-250 $. Складні оператори — це терміни на латиниці, які зазвичай застосовуються фахівцями з СЕО-просування.

Базовий перелік виглядає так:

  • cache — показує останню збережену в кеші Гугл копію сторінки і дату збереження;
  • and — логічне «і»
  • or — логічне «або»
  • link — покаже всі адреси які посилаються на запитувану сторінку;
  • intext — дозволяє знайти текст по одному слову;
  • define — своєрідний тлумачний словник, що пропонує підбір визначення по терміну;
  • inurl — здійснює пошук одного слова в адресах сторінок;
  • filetype — пошук потрібного файлу за форматом;
  • allintext — глобальний пошук у всьому текстовому контенті. Ігнорує посилання, URL, назви;
  • allinanchor — пошук по тексту посилань;
  • related — видача сторінок, схожих по тематикою з вказаною в пошуковому рядку;
  • allinurl — видача сторінок, у яких в URL містяться введені в запит слова
  • intitle — шукає ключові слова в заголовках.

Багато з наведених уточнень прекрасно поєднуються один з одним, і відмінно доповнюють простих операторів.

go2 Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?

Техніка використання операторів Гугл при пошуковому просуванні сайту

Розберемо декілька напрямків в роботі СЕО-спеціаліста, і з’ясуємо, з якими завданнями допомагають впоратися озвучені інструменти.

Технічний аудит. В рамках надання даної послуги, застосування операторів дозволяє виявити:

  • кількість проіндексованих сторінок. За цю опцію відповідає оператор site:, за допомогою якого встановлюється кількість і типи сторінок в індексі. Також дана команда допомагає зрозуміти, як оформлені сніпети, чи є на сайті мікророзмітка. Приклад: site: site.com.ua;
    go3 Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?
  • кількість сторінок з певним вкладенням в URL, або без такого. Якщо видача велика, можна звузити пошук до меж конкретного урла, використовуючи такий шаблон: оператор: домен / вкладення. На прикладі нашого сайту це буде виглядати так site: msystem.com.ua/seo. Якщо перед вкладенням поставити знак «-», то ми виключимо з видачі всі сторінки з даними вкладенням;
  • субдомени і кількість їх проіндексованих сторінок. Для цього необхідно поставити «зірочку» перед доменом сайту, виключивши сторінки з www, відповідної командою: site: * [домен] -www;
  • незахищені сторінки. Виключаємо з результатів пошуку сторінки, в адресі яких присутня https. Застосовуємо -inurl. Шаблон отримує такий вигляд: site: [домен] -inurl: https;
  • дату останнього сканування сторінки. Використовуємо оператора cache:, прописуючи на самому початку запиту. Ось що виходить cache: [url]. Так ми отримуємо відомості про кешування сторінки, дата якого відрізняється від дати сканування всього на пару годин;
  • потрібні типи файлів. Команда filetype дозволяє швидко впорядкувати файли потрібного розширення: текстові (txt, doc, rtf), зображення (jpeg, png і т.д.), відео, архівні. Шаблон при цьому виходить таким: site: [домен] filetype: [розширення файлу];
  • конкурентів. Якщо маркетингове дослідження не проводилося, і ви не знайомі з нішею, в якій доведеться боротися за ТОП-10, використання команди related: перед доменом, дозволить швидко познайомитися з основними суперниками по бізнесу. Цей оператор не поєднується з іншими, тому будь-яким чином звузити пошук не вийде.

Якщо необхідно підібрати конкурентів з певної теми, використовуємо команду inurl. Шаблон отримає наступний вигляд: inurl: [назва категорії, що відповідає людинозрозумілому URL] — [домен].

Рішення семантичних завдань за допомогою операторів

У цьому напрямку, уточнюючі команди (можна назвати їх і так), допомагають зібрати семантичне ядро, вибрати ключі для фільтрів, скласти метатеги для сторінок.

Почнемо зі збору семантики. Тут оператори виступають не помічниками, а скоріше, ключовими доповненнями. Для підбору синонімів до ключових слів використовується оператор тильда (~), хоча є думка, що він уже не працює через те, що Гугл і так дає синоніми у видачі. Як би там не було, при його використанні ми відкидаємо рекламу і картинки, що також непогано. Для використання, ставимо ~ перед ключем, до якого підбираємо синоніми, отримуємо результат.

Що до семантики фільтрів, то для перегляду певного виду товарів доведеться застосувати комбінацію з команд. Використовуємо будь-яке комерційне слово, наприклад, «купити». Після нього прописуємо оператор підстановки (потрібний фільтр), і потім основний ключ. Оператора підстановки беремо в лапки, і доповнюємо запит оператором винятків зі знаком мінус. Шаблон виходить таким: «[комерційне слово] * [ключ]» — [слово, яке необхідно виключити].

Складання метатегов — тривалий, що вимагає підвищеної уваги процес. При аналізі метатегів ми можемо виявити, які ключі використовують конкуренти при оформленні сторінок. Для пошуку ключів в Title застосовуємо комбінацію команди allintitle і ключової фрази. Ось так буде виглядати шаблон: allintitle: [ключ].

Контент-план для блогу і оператори Гугл

Підбір тем для написання майбутніх статей варто почати з аналізу вже наявного у конкурентів контенту. У цьому допоможе пошук статей за ключовим словом. Оператор inposttitle дозволяє відфільтрувати статті з ключовим словосполученням в заголовку. Спочатку запиту ставимо команду inposttitle, після двокрапка і цікаву для нас фразу.

Не секрет, що великі проекти мають крім основного сайту блог, покликаний просувати основний ресурс. Це найпотужніша зброя в боротьбі за увагу пошукових систем, і про його наявність варто знати заздалегідь. Як зрозуміти, чи є у сайту блог? Можна використовувати комбінацію з команди для пошуку адрес і оператора виключення доменів. Схема команди буде виглядати так: [ключ] inurl: blog — [домен сайту, блоги якого хочемо вивчити].

Наступна опція в роботі з конкурентами — частота оновлення блогу. Для отримання відомостей про частоту публікацій, буде потрібна допомога відразу трьох операторів: site :, after: і before :. Застосовуємо наступну постановку запиту: site: [домен ресурсу з вкладенням / blog, / article або ін.] After: [початкова дата] before: [кінцева дата]. Фактично, ми отримуємо часовий проміжок, протягом якого здійснювалася активність. Розумніше брати невеликі відрізки, наприклад, один місяць.

На базі ключових слів формулюють назви статей, і якщо в цьому аспекті хочеться почерпнути натхнення у конкурентів, зверніть увагу на оператора AROUND (X). Він дозволяє виявити текстові сторінки, де між двома пошуковими фразами не більше Х слів. Але, щоб підібрати статті, а не описи категорій і товарів, застосуємо допоміжну команду inurl: blog. Вийде наступне: [перший ключ] AROUND (X) [другий ключ], inurl: [blog або ж article].

Наявність дублікатів контенту на одному сайті або за його межами — привід для вильоту з індексу перспективних сторінок. Щоб уникнути проблем, дублікати на сайті необхідно знайти і усунути. Завдання це нескладне, але досить трудомістке, тому що буквально вручну доведеться перевірити весь підозрілий вміст. Наприклад, ви сумніваєтеся в тому, що опис товару немає дублів в мережі і на сайті. Як підтвердити або спростувати побоювання? Використовуємо наступний запит: -site: [домен], «[частина тексту який потрібно перевірити]».

Технічне коригування ресурсу силами операторів Гугл

За допомогою пошукових команд Google можна підібрати сторінки для внутрішньої перелінковки. Лінки поряд з ключами використовуються при написанні статей. Як знайти необхідний для перелинковки анкор? Вибираємо слово, підходяще як анкор, пишемо його латиницею і починаємо шукати в URL сайту. Цей метод можна застосовувати тільки в тих випадках, коли структура сайту побудована на базі людинозрозумілих урл. Запит набуває такого вигляду: site: [домен] inurl: [анкор, написаний латиницею].

У роботі з лінками, оператори дозволяють вирішувати і інші важливі завдання:

  • пошук на сайті сторінок з потрібними ключовими словом для складання анкора в заголовку: allintitle: [анкор] site: [домен];
  • підбір донорів для обміну посиланнями:[ключ] intitle: «партнерський матеріал» OR intitle: «гостьовий пост».

Комбінація операторів вирішує завдання регіонального відбору, пошуку ресурсів, на яких згадується сайт конкурентів. Кількість згадок дозволяє зрозуміти, наскільки потужний посилальний профіль наростив конкурент. Вводимо таку комбінацію: intext: [сайт-конкурент] -site: [домен конкурента].

Коротко про основні правила роботи з операторами: при пошуку використовуйте режим «інкогніто», пам’ятайте, що команди related :, cache :, allinurl :, між собою не поєднуються. Оператори OR, AND спрацьовують тільки в верхньому регістрі.

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів [email protected]

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!