Безкоштовно по Україні
080 033 95 67
Основні методи оптимізації посторінковою навігації сайту
SEO

Основні методи оптимізації посторінковою навігації сайту

Як правильно оформляти сторінки пагінації (посторінкової навігації сайту) і чи варто закривати їх від пошукових роботів?

Якщо закривати, то яким саме способом: canonical, robots.txt, meta robots?..

Якщо зберегти їх відкритими, то що при цьому потрібно врахувати?

Ці питання нерідко викликають суперечки між SEO-фахівцями.

Пропонуємо розглянути всі можливі варіанти.

Що таке пагінація і навіщо її потрібно оптимізувати

Пагінація - це посторінкова розбивка сторінок каталогів або категорій сайту, яка необхідна тоді, коли всі представлені користувачеві продукти не вміщуються на одній сторінці. Наприклад, у вас є інтернет-магазин з 1000 товарних позицій. Пагінація дозволяє із зручністю розмістити всі товари в каталозі, розбиваючи його на сторінки, скажімо, по 24 товари на кожній. Сторінки розмітки: головна сторінка, сторінка 2, сторінка 3 і т.д. - це і є сторінки пагінації, і, з точки зору SEO, їх потрібно оптимізувати.

Неоптимізована пагінація сторінок призводить до формування внутрішніх дублів і неякісних, з точки зору пошукових роботів, сторінок, що вкрай негативно позначається на ранжируванні.

Отже, як же налаштувати посторінкову навігацію так, щоб вона працювала на SEO, а не шкодила йому.

Варіант 1: Залишити сторінки пагінації відкритими для індексації пошуковими роботами

У такому випадку потрібно виконати ряд найважливіших дій:

  1. Сформувати унікальні заголовки title для всіх сторінок пагінації.

    Для цього достатньо додавати до тексту title першої (головної) сторінки приставку "- сторінка N".

    Приклад.
    Title першої сторінки "Купити чайник в Дніпрі недорого - інтернет-магазин Посуд".
    Title другої сторінки "Купити чайник в Дніпрі недорого - інтернет-магазин Посуд - сторінка 2".
    Title третьої сторінки "Купити чайник в Дніпрі недорого - інтернет-магазин Посуд - сторінка 3".
    І т.д.

    Є й інший варіант - деоптімізація заголовка title. В якості тексту для нього використовувати тільки назву категорії і приставку.

    Приклад.
    Title першої сторінки "Купити чайник в Дніпрі недорого - інтернет-магазин Посуд".
    Title другої сторінки "Чайники - сторінка 2".
    Title третьої сторінки "Чайники - сторінка 3".

    Неоптимізовані заголовки наступних сторінок стають менш релевантними, не відволікаючи увагу пошукових роботів від першої сторінки.

  2. SEO-текст, розміщений на головній сторінці, повинен залишатися тільки на ній і не дублюватися на наступних.
  3. Сторінки з приставкою page/1 (page=1, p=1, в залежності від движка) не повинно існувати. Перша сторінка - це головна сторінка категорії без приставки в адресі, наступні сторінки від page=2.
    Пример.
    Приклад.
    URL першої (головної) сторінки пагінації site.ua/category/chajniki
    URL другий (головної) сторінки пагінації site.ua/category/chajniki?page=2
  4. Заголовок h1 можна продублювати для всіх сторінок пагінації. На ранжируванні це ніяк не позначиться.
  5. Атрибути prev і next більше не використовуються: вдосконалені після поновлення пошукові боти Google і так знайдуть такі сторінки, скануючи посилання на сторінці, а Яндекс ніколи дані атрибути і не підтримував.
  6. Метатег description можна залишити порожнім, видалити або додати в нього приставку «- сторінка N», як і в title.

Варіант 2: Не допустити додавання сторінок пагінації в індекс

Це можна зробити декількома способами:

Спосіб 1. У теорії можна спробувати не допустити потрапляння сторінок пагінації в видачу через robots.txt. На практиці - це найгірше рішення. В такому випадку пошуковий бот відвідає тільки першу сторінку і на цьому зупиниться. Товарні картки в глибині розмітки будуть погано індексуватися, але при цьому у видачі Google можуть з'явитися посилання на закриті сторінки.

Спосіб 2. Заборону на додавання сторінок в індекс можна встановити за допомогою додавання тегу <meta name="robots" content="noindex" /> на всі сторінки. Таким чином сторінки будуть приховані від роботів, але посилання на них не будуть потрапляти в видачу.

Ми пропонуємо вдосконалити цей метод, використовуючи поєднання директив "noindex, follow". Так бот пошукової системи не відправлятиме сторінки в індекс, але зможе вільно переміщатися за посиланнями, які розміщені на даних сторінках.

Приклад:
<meta name="robots" content="noindex, follow" />
Рядок розміщується в тілі тега <head>.

Спосіб 3. Канонізувати головну сторінку, встановивши на неї rel="canonical" з усіх сторінок посторінковою навігації. Так боти будуть обходити всі посилання на сторінках розмітки, але самі сторінки в індекс не потраплять.

Приклад:
Встановлюємо <link rel="canonical" href="https://site.ua/category/chajniki"/> на всіх сторінках пагінації.

Таким чином тільки перша, канонічна сторінка братиме участь в пошуку. Сторінки з глибини розмітки будуть продемонстровані користувачеві тільки якщо вони більш релевантні запиту, а їх контент значно відрізнявся від контенту канонічної сторінки під час сканування ботом.

Замість висновку

Отже, однозначної відповіді на питання, чи закривати сторінки пагінації від індексу, не існує. Все залежить від особливостей сайту, бізнесу, від релевантності сторінок розмітки і їх трафіку, ваших цілей і т.д. У кожному разі SEO-фахівець розробляє індивідуальну стратегію оптимізації.

Яку стратегію в оптимізації сторінок пагінації e-commerce проектів найчастіше використовуємо ми:

  1. Забороняємо ботам додавати сторінки пагінації (від page=2 і далі) в індекс, але не перешкоджаємо вільному його переміщенню для сканування посилань, використовуючи content="noindex, follow" в тілі тега <head>.
  2. Встановлюємо rel="canonical" на головну сторінку каталогу зі сторінок пагінації.

Це - досить просто і швидко. Ви ж можете вибрати кілька методів для свого проекту, протестувати їх, проаналізувати результати і таким чином скласти оптимальну стратегію оптимізації, яка ефективно спрацює на користь SEO.

tim Основні методи оптимізації посторінковою навігації сайту
Автор статті Тимур Бондаренко
Technical Lead SEO
Повысьте продажи
с вашего сайта

Наш помощник свяжется с вами, чтобы обсудить
детали и сделать предложение о сотрудничестве

Татьяна Залитко

Татьяна Залитко — руководитель отдела первых продаж [email protected]

Имя
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!