Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Як зробити тех.аудіт сайту за допомогою Netpeak Spider: огляд функцій

Як зробити тех.аудіт сайту за допомогою Netpeak Spider: огляд функцій

Розглянемо, що таке тех. аудит веб-сайту, навіщо його проводять і як нам допоможе аналіз, сегментація і парсинг Netpeak Spider (з докладною інструкцією). Готуйтеся полегшити життя собі і своєму оптимізатору!

Що таке технічний аудит і навіщо його проводити

Щоб сайт був видимим в пошуку та отримував пошуковий трафік, він повинен добре, швидко індексуватися і відповідати вимогам пошукових систем. Ці два завдання вирішують пошукові оптимізатори. Але перш ніж приступати до роботи, їм необхідно оцінити поточний стан ресурсу. Для цього проводиться аудит сайту: фахівець аналізує його SEO-дружність і намічає план необхідних робіт. Оцінюються і контент, і комерційні чинники, і семантика, і фактори, що впливають на юзабіліті, і технічні помилки.

На останньому варто загострити особливу увагу. Технічний аудит - це завдання номер один. Спеціаліст аналізує програмний код сайту і знаходить в ньому невідповідності офіційним і неофіційним вимогам пошукових систем. І саме вони найбільш важливі, адже при наявності критичних помилок в цифровій базі ресурсу все подальші зусилля для розкрутки не матимуть особливого сенсу.

Сайт погано індексується або й зовсім не потрапляє в видачу. Спроби оптимізації стають збитковими.

Грамотний аналіз ресурсу - це перший крок до того, щоб зробити його прибутковим. Головне довірити цю задачу людям, які глибоко розбираються в пошукової оптимізації та вміють грамотно користуватися інструментами SEO-аналізу з максимальною користю.

Аудит необхідний:

  1. Відразу після запуску сайту, а також ресурсам, яких не торкалася рука SEO-фахівця. Річ у тому, що тех. завдання для програмістів на етапі розробки ресурсу рідко включають пункти, що стосуються пошукової дружності. Таких всього відсотків десять. У коді інших містяться помилки різного ступеня критичності (в залежності від движка та інших нюансів), які не дозволяють ефективно просувати ресурс.
  2. У разі, якщо сайт таки просувався з помилками і ви помітили, що всі зусилля з оптимізації та закупівлі посилань не приносять користі.
  3. Всім, хто замовляє SEO-послуги. Аудит - підготовчий етап, який задає план всіх наступних робіт і дозволяє розрахувати масштаб майбутніх вкладень.
  4. Всім ресурсів після оновлень. Будь-які втручання в код, впровадження нової структури сайту, додавання нових сторінок: все це може генерувати помилки. Їх потрібно знаходити відразу ж: до того, як оновлені сторінки потрапляють на індексацію.

Є багато програм для допомоги аудитору. У цій статті ми розглянемо ту, якою частіше користуємося самі - Netpeak Spider.

Коротенько про програму

Отже, що таке Спайдер та чим він нам допоможе? Це комплексний інструмент для швидкого SEO-аудиту, виявлення помилок, системного аналізу і парсингу сайтів з малим споживанням оперативної пам'яті. Програма дозволяє оцінити 70+ параметрів кожної сторінки та з'ясувати:

  • наявність на сайті протоколу HTTPS і чи є змішаний контент;
  • чи грамотно оптимізовані Title, Description і H1;
  • чи немає на сайті будь-яких дублікатів;
  • чи присутні на товарних сторінках мікророзмітки;
  • чи немає на сайті 301 редиректів, нескінченних перенаправлень, ланцюжків, а також редиректів, що ведуть на зовнішні сайти;
  • чи коректно виставлені інструкції з індексації;
  • код відповіді сервера для сторінок;
  • чи прописані альтернативні описання (атрибут ALT) для картинок;
  • чи немає на сайті битих посилань і битих картинок;
  • чи немає помилок в XML-карті сайту та ін.

Визначтеся, які параметри вам потрібно проаналізувати та задати в налаштуваннях сканування. Після чого можна приступати до роботи.

Налагодження та запуск сканування

Отже, для початку необхідно завантажити та встановити програму для аудиту сайту Нетпік на сайті.

Скачуємо програму, проходимо реєстрацію. На пошту прийде ключ. Встановлюємо програму, вводимо ключ і запускаємо Спайдера.

В основному меню натискаємо на «Налаштування».

Знаходимо вкладку «Основні» і задаємо параметри за замовчуванням.

Відзначаємо «Використовувати парсинг HTML-даних» у вкладці "Парсинг".

У пошуковому рядку прописуємо елемент семантичної розмітки для товарів itemtype = «http://schema.org/Product».

Задаємо умови для розпакування даних - «Містить», пошукову область - «Весь вихідний код».

Натискаємо "Зберегти" і закриваємо меню.

Далі в основному меню Netpeak Spider відкриваємо вкладку «Параметри» в бічній панелі. Обираємо шаблон «За замовчуванням» і пункт «Парсинг».

У рядку «Початковий URL» прописуємо URL сайту.

Запускаємо сканування.

Обробляємо результати

Після завершення сканування та обробки даних слід провести аналіз результатів.

В аудит-програмі Netpeak Spider є кілька форматів звіту:

  • «Дашборд», на якому візуалізована ключова інформація;
  • Таблиця з адресами просканованих сторінок;
  • Вкладка «Помилки» з даними про всі виявлені технічні недоліки, сегментованими за ступенем критичності;
  • Панель «Зведення» з даними, сегментованими за певними характеристиками.

Всі параметри для сканування, які ми перераховували вище, містяться в тих чи інших звітах. Щоб ви змогли зрозуміти, як користуватися Netpeak Spider, пропонуємо детально розглянути аналіз основних технічних параметрів окремо.

Дублі сторінок та їх елементів

Почнемо з них. Дані про знайдені дублі ви можете подивитися на бічній панелі меню «Помилки». Це можуть бути дубльовані Title, Description, заголовки, канонікал URL і інший контент.

Після виявлення дублів пошуковий оптимізатор повинен з'ясувати, з якої причини були згенеровані дублі. Наприклад, заголовки та метадані можуть дублюватися у сторінок пагінації каталогу або блогу.

Оптимізація назв і заголовків сторінок

Дублі - не єдина проблема, яка може виникнути з назвами та заголовками сторінок. Так, Netpeak Spider допоможе зрозуміти, на скількох сторінках вони неправильно прописані. Google і Яндекс встановлюють свої межі норми для мінімальної та максимальної довжини метатегів і заголовка Н1. Spider покаже, на скількох сторінках ці норми порушені.

Перевірка протоколу HTTPS

Перевірка на наявність у сайту протоколу HTTPS - один з перших пунктів в нашому чек-листі з аудиту. Це враховується, як повноцінний фактор ранжування. А HTTP-сайти відзначаються браузерами, як небезпечні.

Після переїзду на HTTPS потрібно переконатися:

  • Що в безпечному протоколі немає помилок;
  • Немає посилань на HTTP;
  • Немає змішаного контенту - сторінок на обох протоколах в межах одного ресурсу;
  • З HTTP налаштований 301-й редирект.

В процесі SEO-аудиту сайту в Netpeak визначається протокол всіх сканованих сторінок.

Так, сторінки з протоколом HTTP зведені в переліку "Помилки" з низькою критичністю - «Не HTTPS-протокол». Також дізнатися кількість сторінок з одним і другим протоколом можна у вкладці «Зведення».

Мікророзмітки

Для створення хороших сніпетів, а також для того, щоб пошукові боти якісніше сканували контент сторінок, рекомендуємо застосовувати мікророзмітки.
Розмічати необхідно елементи карток товарів, каталогу і т.д.

Зверніться до вкладки «Звіти» → «Парсинг» на бічній панелі і отримаєте дані про розмічені сторінки.

Редиректи

На внутрішні сторінки ресурсу повинні бути налаштовані виключно 301 редиректи. Потрібно зайти в «Зведення» і переконатися, що там не значаться коди 302, 306, 307 та ін. А в панелі "Помилки" немає пункту «Редирект на зовнішній сайт».

Robots.txt і коди відповіді сервера

Найважливіше завдання оптимізатора - переконатися в тому, що потрібні сторінки відкриті та закриті від індексації, та що сторінки видають код відповіді 200. Наявність помилок в цих пунктах критичні та зводять нанівець всі інші зусилля з просування.

Для початку дивимося, чи є сторінки, які необхідно закрити від індексації:

  • технічні сторінки,
  • сторінки результатів пошуку за сайтом;
  • "сміттєві" сторінки;
  • користувацькі форми та елементи;
  • сторінки з фільтром і багато іншого.

Дані про відкриті та закриті сторінки, а також про коди відповіді сервера можна побачити в панелі зведення у вигляді списку, і на «дашборді», де дані опубліковані у вигляді клікабельних діаграм.

Атрибут ALT у зображень

Пошук за картинками може стати цінним джерелом трафіку. Щоб успішно ранжуватися у видачі за картинками, слід подбати про їх оптимізацію за допомогою атрибута ALT.

В панелі помилок будуть вказані сторінки з позначкою «Зображення без атрибута ALT». Скористайтеся спецзвітом «Зображення без атрибута ALT» (меню «Експорт» → «Спеціальні звіти»), щоб швидко отримати інформацію про те, де саме був пропущений атрибут.

Глибина вкладеності та Sitemap

Один з найважливіших елементів SEO-оптимізації - впровадження коректної карти сайту. У звітах Спайдера ви можете подивитися глибину вкладеності сторінок. Вона не повинна перевищувати три-чотири кліка до кожної сторінки.

Якщо порушення є, є сенс скорегувати структуру ресурсу і додати в кореневу директорію нову карту сайту sitemap.xml.

Щоб переконатися в її коректності та валідності, слід скористатися інструментом Спайдера «Валідатор XML Sitemap».

У рядку адреси прописати адресу XML-карти, вказаний у файлі robots.txt і запустити сканування.

Висновок

Отже, Netpeak Spider: що це за програма та чим вона корисна? Це - головний цінний інструмент пошукового оптимізатора при проведенні технічного аудиту. Він дозволяє швидко знайти помилки, що заважають просуванню ресурсу. Відзначимо, що можливості програми цим не обмежуються: тех. аудит - це тільки одна з функцій. Ознайомитися з усіма можливостями Netpeak Spider ви можете на сайті.

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів [email protected]

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!